Edukacja

Kup pan cegłę

Rodzaj zajęć: Zajęcia edukacyjne

  • Grupa wiekowa
    - 14 < 16 lat
    - 16 < 100 lat
  • Maksymalna liczba uczestników
    - 30
  • Dni tygodnia
    - od poniedziałku do piątku
  • Godziny dostępności
    - w godzinach pracy oddziału
  • Miejsce
    - Muzeum Dialogu Kultur, Kielce, Rynek 3
  • Autor
    - Agnieszka Kozłowska-Piasta
  • Koszt
    - 5 zł od osoby, opiekunowie - bezpłatnie
  • Dane teleadresowe (telefon, e-mail) do prowadzącego
    - tel. /+48/ 41 344 60 96 poniedziałek - środa, w godz. 7.30 - 15.30, czwartek - piątek w godz. 11 - 19) lub e-mail: dialog@mnki.pl 
  • Cel 
    - przekazanie podstawowej wiedzy na temat historii reklamy i jej miejscu we współczesnej kulturze
    - porównanie historycznych i współczesnych reklam
    - zapoznanie uczniów z czynnikami perswazyjnymi, funkcjami reklamy oraz ich wpływem na zachowania konsumenckie
    - przekazanie podstawowych cech reklamy w kampanii społecznej oraz przykładów reklam w przestrzeni z założenia niereklamowej, a także zasad psychologii reklamy
    -  próba analizy współczesnych reklam prasowych pod kątem zastosowanych środków i ich skuteczności
    - zapoznanie z zasadami kodeksu etycznego dla twórców reklamy
  • Metody i techniki pracy
    - pogadanka, zajęcia praktyczne
  • Pojęcia do wyjaśnienia w toku pracy 
    - antropologia kulturowa, reklama, copywriter, kultura 2.0, kampania społeczna, psychologia reklamy, product placement 
  • Przebieg pracy 
    - spotkanie w Muzeum Dialogu Kultur
    - prezentacja multimedialna o historii reklamy
    - wspólne wypracowanie definicji reklamy i skuteczności reklamy 
    - prezentacja multimedialna – dobre i złe reklamy, stereotypy pokazywane w reklamach, perswazja w reklamie
    - ćwiczenie warsztatowe: analiza reklam prasowych
    - prezentacja: prawne podstawy rynku reklamowego w Polsce, prawa konsumentów. 
    - dyskusja o roli reklamy we współczesnym świecie: „Czy reklama mami?”
  • Materiały potrzebne przy realizacji programu
    - prezentacja multimedialna, kartki, długopisy, reklamy prasowe do analizy

Powrót