Dostępność
Informacje o Muzeum Narodowym w Kielcach.
Tekst łatwy do czytania
Gdzie znajduje się Muzeum Narodowe w Kielcach?
Główna siedziba Muzeum mieści się w Kielcach w Dawnym Pałacu Biskupów Krakowskich.
Muzeum Narodowe w Kielcach ma pięć oddziałów.
Najstarszy z nich to Dawny Pałac Biskupów Krakowskich. To główna siedziba Muzeum Narodowego w Kielcach.
Tak wygląda Pałac. Jest to budynek z epoki baroku. Kiedyś mieszkali tu biskupi krakowscy. Teraz w Pałacu zobaczyć można wnętrza oraz wystawę malarstwa i rzemiosła. Z tyłu Pałacu znajduje się piękny ogród.
Tak wygląda galeria malarstwa.

Drugi oddział Muzeum to Pałacyk Henryka Sienkiewicza w Oblęgorku.
Tak wygląda Pałacyk pisarza Henryka Sienkiewicza.

Znajduje się on niedaleko Kielc. W środku można oglądać wnętrza, w których kiedyś mieszkał pisarz: salon, jadalnię czy sypialnię.
To jest dawny gabinet pisarza.

Kolejny oddział to Muzeum Stefana Żeromskiego. Znajduje się ono w Kielcach. Kiedyś znajdowała się tu szkoła, do której chodził pisarz Stefan Żeromski. Dziś w budynku można zobaczyć wystawę o życiu pisarza, jego rodzinie oraz pamiątki po pisarzu.
Tak wygląda Muzeum na zewnątrz i w środku – dawna sala lekcyjna.
![]() | ![]() |
Muzeum Dialogu Kultur to oddział Muzeum Narodowego, który również mieści się w Kielcach. Zobaczyć tu można wystawy o różnorodności kulturowej. To miejsce, w którym odbywa się wiele spotkań
Tak wygląda Muzeum na zewnątrz i w środku.
![]() | ![]() |
Piątym oddziałem Muzeum jest Muzeum Archeologiczne w Wiślicy. Można w nim zobaczyć zabytki związane z początkami historii Polski.
Tak wygląda Muzeum z zewnątrz.

A tak w środku.

Jeśli chcesz zwiedzić Muzeum, musisz sprawdzić adres i godziny otwarcia każdego z nich. Możesz to zrobić na stronie internetowej lub zadzwonić do wybranego miejsca:
Dawny Pałac Biskupów Krakowskich – numer telefonu 41 344 23 18
Pałacyk Henryka Sienkiewicza w Oblęgorku – numer telefonu 664384 069
Muzeum Stefana Żeromskiego – numer telefonu 41 344 57 92
Muzeum Dialogu Kultur – numer telefonu 41 344 60 96 wewnętrzny 302
Muzeum Archeologiczne w Wiślicy – numer telefonu 730 729 200
Jeżeli potrzebujesz więcej informacji, możesz zapytać o nie przez telefon lub na miejscu – w kasie lub pracowników na wystawach.
Wszyscy pracownicy, którzy udzielają informacji mają identyfikatory.



