Tekst łatwy do czytania

Dostępność

Informacje o Muzeum Narodowym w Kielcach.

Tekst łatwy do czytania

Gdzie znajduje się Muzeum Narodowe w Kielcach?

Główna siedziba Muzeum mieści się w Kielcach w Dawnym Pałacu Biskupów Krakowskich.

Muzeum Narodowe w Kielcach ma pięć oddziałów.

Najstarszy z nich to Dawny Pałac Biskupów Krakowskich.  To główna siedziba Muzeum Narodowego w Kielcach.

Tak wygląda Pałac. Jest to budynek z epoki baroku. Kiedyś mieszkali tu biskupi krakowscy. Teraz w Pałacu zobaczyć można wnętrza oraz wystawę malarstwa i rzemiosła. Z tyłu Pałacu znajduje się piękny ogród.

Dawny Pałac Biskupów Krakowskich w Kielcach; widok korpusu głównego, elewacja wschodnia; na zdjęciu barokowa rezydencja

Tak wygląda galeria malarstwa.

Galeria Malarstwa Polskiego i europejskiej Sztuki Zdobniczej, sala Jacka Malczewskiego

 

 

Drugi oddział Muzeum to Pałacyk Henryka Sienkiewicza w Oblęgorku.

Tak wygląda Pałacyk pisarza Henryka Sienkiewicza.

Pałacyk Henryka Sienkiewicza w Oblęgorku, widok od strony wejścia głównego, na zdjęciu pałacyk w otoczeniu drzew

Znajduje się on niedaleko Kielc. W środku można oglądać wnętrza, w których kiedyś mieszkał pisarz: salon, jadalnię czy sypialnię.

To jest dawny gabinet pisarza.

 Wnętrze Pałacyku w Oblęgorku, gabinet pisarza, na zdjęciu biurko, pamiątki po pisarzu

 

Kolejny oddział to Muzeum Lat Szkolnych Stefana Żeromskiego. Znajduje się ono w Kielcach. Kiedyś znajdowała się tu szkoła, do której chodził pisarz Stefan Żeromski. Dziś w budynku można zobaczyć wystawę o życiu pisarza, jego rodzinie oraz pamiątki po pisarzu.  

Tak wygląda Muzeum na zewnątrz i w środku – dawna sala lekcyjna.

Muzeum Lat Szkolnych Stefana Żeromskiego, budynek od strony ulicy Jana Pawła, częściowo przesłonięty drzewami Dawna sala lekcyjna w Muzeum Lat Szkolnych Stefana Żeromskiego, na pierwszym planie ławki, dalej dawny mundurek szkolny

   

Muzeum Dialogu Kultur to oddział Muzeum Narodowego, który również mieści się w Kielcach. Zobaczyć tu można wystawy o różnorodności kulturowej. To miejsce, w którym odbywa się wiele spotkań

Tak wygląda Muzeum na zewnątrz i w środku.  

Muzeum Dialogu Kultur, widok budynku od strony Rynku, Wnętrza Muzeum Dialogu Kultur, widok a ekspozycję poświęconą różnorodności kulturowej

 

 Piątym oddziałem Muzeum jest Muzeum Archeologiczne w Wiślicy. Można w nim zobaczyć zabytki związane z początkami historii Polski.   

Tak wygląda Muzeum z zewnątrz.

Muzeum Archeologiczne w Wiślicy, Widok od strony Rynku, na pierwszym planie zmodernizowana siedziba muzeum, na drugim bazylika w Wiślicy

 

A tak w środku.

Wnętrze Muzeum Archeologicznego, pawilon archeologiczny, widok na pozostałości kościoła pw. św. Mikołaja i tzw. misę chrzcielną

Jeśli chcesz zwiedzić Muzeum, musisz sprawdzić adres i godziny otwarcia każdego z nich. Możesz to zrobić na stronie internetowej lub zadzwonić do wybranego miejsca:

  • Dawny Pałac Biskupów Krakowskich – numer telefonu 41 344 23 18
  • Pałacyk Henryka Sienkiewicza w Oblęgorku – numer telefonu 664384 069
  • Muzeum Lat Szkolnych Stefana Żeromskiego – numer telefonu 41 344 57 92
  • Muzeum Dialogu Kultur – numer telefonu 41 344 60 96 wewnętrzny 302
  • Muzeum Archeologiczne w Wiślicy – numer telefonu 730 729 200

 

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji, możesz zapytać o nie przez telefon lub na miejscu –  w kasie lub pracowników na wystawach.

Wszyscy pracownicy, którzy udzielają informacji mają identyfikatory.