Grupa może liczyć od 5 do maks. 25 osób.
Zajęcia trwają około 1 godziny.
Opłata wynosi 5 zł od osoby.
Rezerwacji zajęć można dokonać:
telefonicznie: 41 344 60 96 wew. 307
e-mailem: dialog@mnki.pl
Prosimy o zgłaszanie grup najpóźniej tydzień przed planowaną wizytą. Ważne są jedynie potwierdzone rezerwacje. Prosimy o wcześniejszą informację w przypadku rezygnacji.
Zajęcia edukacyjne w Muzeum Dialogu Kultur
TEMAT ZAJĘĆ
|
GRUPA WIEKOWA
|
|
Szanuję, nie dyskryminuję Uczestnicy zajęć po zwiedzeniu wystawy stałej Od różnorodności do dialogu będą mieli okazję do porozmawiania o stereotypach, uprzedzeniach, dyskryminacji i jej konsekwencjach.
|
Szkoła podstawowa kl. IV–VIII |
|
Hejt i mowa nienawiści Czy wolność słowa ma swoje granice? Czym jest popularny hejt i czy świadczy o odwadze? Zajęcia przybliżające genezę mowy nienawiści oraz osobiste, prawne i społeczne konsekwencje jej używania. Zajęcia poprzedzone są zwiedzaniem wystawy stałej Od różnorodności do dialogu
|
Szkoła podstawowa kl. IV–VIII
|
|
Wielkie religie i systemy filozoficzne świata Podczas wybranych zajęć uczestnicy poznają jedną z największych religii lub jeden z systemów filozoficznych (buddyzm, judaizm, hinduizm). W jakim kraju dominuje, jakie są najważniejsze symbole i reguły. Dowiedzą się, jaki wpływ ma na sztukę, kulturę i kuchnię. Zajęcia poprzedzone będą zwiedzaniem wystawy stałej Od różnorodności do dialogu. Istnieje możliwość poszerzenia zajęć o część warsztatową: buddyzm – sypanie mandali z kolorowego piasku; judaizm – nauka kaligrafii hebrajskich liter; hinduizm – nauka podstawowych asan jogi.
|
Szkoła podstawowa kl. V–VIII
|
|
ABC praw człowieka Tortury, wyroki śmierci, nieuzasadnione więzienie ludzi, cenzura i prześladowania – współczesny świat często i ochoczo łamie podstawowe prawa człowieka. Czy dzieje się to także w Polsce, czy dotyczy jedynie egzotycznych miejsc? Czym są prawa człowieka? Kto i dlaczego je wymyślił i kto stoi na ich straży? Zajęcia poprzedzone są zwiedzaniem wystawy stałej Od różnorodności do dialogu.
|
Szkoła podstawowa kl. VII–VIII
|
|
|
|
|
|
|
|