Grupa może liczyć od 5 do maks. 25 osób.
Zajęcia trwają około 1 godziny.
Opłata wynosi 5 zł od osoby.
Rezerwacji zajęć można dokonać:
telefonicznie: 41 344 60 96 wew. 307
e-mailem: dialog@mnki.pl
Prosimy o zgłaszanie grup najpóźniej tydzień przed planowaną wizytą. Ważne są jedynie potwierdzone rezerwacje. Prosimy o wcześniejszą informację w przypadku rezygnacji.
Zajęcia edukacyjne w Muzeum Dialogu Kultur
TEMAT ZAJĘĆ
|
GRUPA WIEKOWA
|
|
Gry i zabawy dawne Dawno, dawno temu, kiedy na świecie nie było jeszcze komputerów, a w wielu domach nawet telewizora, dzieci spędzały dużo czasu razem i bawiły się ze sobą. Dzisiaj jedno z szerokich ujęć teorii zabawy mówi o tym, że tzw. zabawy dawne to po prostu bycie w relacji z innymi. Tego bardzo brakuje nam we współczesnym świecie. Podczas zajęć dzieci poznają tradycję śpiewu, tańca i zabaw dawnych. Udział w spotkaniu gwarantuje poprawę nastroju. Zajęcia poprzedzone są zwiedzaniem wystawy stałej Od sacrum do profanum. Malarstwo i rzeźba w sztuce ludowej.
|
Szkoła podstawowa kl. 0–III |
|
Dialog – czy ktoś mnie słucha? O trudnej sztuce komunikacji i tym „jak mówić, by nas słuchano i jak słuchać, by do nas mówiono”. Odrobina teorii i dużo praktycznych ćwiczeń mających na celu zwiększenie kompetencji komunikacyjnych uczestników. Zajęcia poprzedzone są zwiedzaniem wystawy stałej Od różnorodności do dialogu.
|
Szkoła podstawowa kl. VI–VIII
|
|
Co to jest empatia? Przyszło nam żyć w trudnych czasach: zmian klimatycznych, konfliktów, wojen, migracji i zanieczyszczenia środowiska. Bronią w świecie pełnym niepewności są odwaga, zrozumienie dla zachodzących procesów i empatia wobec ludzi. Większość uprzedzeń oraz wynikających z nich konfliktów bierze się z lęku przed nieznanym, odmienną kulturą oraz innymi zwyczajami. Podczas spotkania będziemy przede wszystkim rozmawiać. Spróbujemy dowiedzieć się więcej na temat naszych poglądów, uczuć i emocji. Czy wszyscy myślimy i czujemy podobnie? Zajęcia poprzedzone są zwiedzaniem wystawy stałej Od różnorodności do dialogu.
|
Szkoła podstawowa kl. V–VIII
|
|
Szanuję, nie dyskryminuję Uczestnicy zajęć, po zwiedzaniu wystawy stałej Od różnorodności do dialogu, będą mieli okazję do porozmawiania o stereotypach, uprzedzeniach, dyskryminacji i jej konsekwencjach.
|
Szkoła podstawowa kl. VII–VIII
|
|
Hejt i mowa nienawiści Czy wolność słowa ma swoje granice? Czym jest hejt i czy świadczy o odwadze? Jak odróżnić hejt od konstruktywnej krytyki? Zajęcia poprzedzone są zwiedzaniem wystawy stałej Od różnorodności do dialogu.
|
Szkoła podstawowa kl. IV–VIII
|
|
|
|
|