Zajęcia edukacyjne

Grupa może liczyć od 5 do maks. 25 osób.
Zajęcia trwają około 1 godziny.
Opłata wynosi 5 zł od osoby.

Rezerwacji zajęć można dokonać:

telefonicznie: 41 344 60 96 wew. 307
e-mailem: dialog@mnki.pl 

Prosimy o zgłaszanie grup najpóźniej tydzień przed planowaną wizytą. Ważne są jedynie potwierdzone rezerwacje. Prosimy o wcześniejszą informację w przypadku rezygnacji.

 

Zajęcia edukacyjne w Muzeum Dialogu Kultur

TEMAT ZAJĘĆ

GRUPA WIEKOWA

 

Dialog – czy ktoś mnie słucha?
O trudnej sztuce komunikacji i tym „jak mówić, by nas słuchano i jak słuchać, by do nas mówiono”. Odrobina teorii i kilka praktycznych ćwiczeń mających na celu zwiększenie kompetencji komunikacyjnych uczestników. Zajęcia poprzedzone są zwiedzaniem wystawy stałej Od różnorodności do dialogu.

Szkoła ponadpodstawowa

 

Szanuję, nie dyskryminuję
Uczestnicy zajęć, po zwiedzaniu wystawy stałej Od różnorodności do dialogu, będą mieli okazję do porozmawiania o stereotypach, uprzedzeniach, dyskryminacji i jej konsekwencjach.

Szkoła ponadpodstawowa

 

Hejt i mowa nienawiści
Czy wolność słowa ma swoje granice? Zajęcia, przybliżające genezę mowy nienawiści oraz osobiste, prawne i społeczne konsekwencje jej używania, poprzedzone są zwiedzaniem wystawy stałej Od różnorodności do dialogu.

 

Szkoła ponadpodstawowa

 

 Zajęcia edukacyjne do wystawy czasowej Więcej niż słowa. Mowa ciała w sztukach plastycznych (29 kwietnia – 2 listopada 2025)

 

 

Historia mojej dłoni
Zajęcia nawiązujące do filmu O palcach autorstwa Józefa Robakowskiego, prezentowanego na wystawie w części poświęconej gestom dłoni. Uczestnicy zastanowią się nad historiami, jakie mogą opowiedzieć ich dłonie. Następnie przedszkolaki i uczniowie szkół podstawowych wykonają pracę plastyczną, a licealiści nagrają film inspirowany etiudą Robakowskiego.

Szkoła ponadpodstawowa

 
O gestach dłoni i ich interpretacjach
Podczas zajęć dokładnie przestudiujemy gesty przedstawione w cyklu Nie-pokoje I, II i III Magdaleny Rucińskiej, w pracy Trzy studia rąk kobiecych Józefa Kosińskiego oraz w dalekowschodnich rzeźbach m.in. Ręce Buddy z lotosem. Przywołamy te gesty dłoni, które nie pojawiły się na wystawie, aby przeanalizować ich genezę i znaczenie. Czy na całym świecie te same gesty znaczą to samo
Szkoła ponadpodstawowa  
O polskich tańcach tradycyjnych
Zajęcia inspirowane pracami z cyklu Tańce polskie Zofii Stryjeńskiej oraz drzeworytem Taniec Władysława Skoczylasa. Poszukamy odpowiedzi na pytania: dlaczego muzyka tradycyjna bywa nazywana muzyką ziemi? Jakie historie kryją się w podstawowych krokach tańców ludowych? Jak odróżnić polkę od oberka? I czy warto uczyć się polskich tańców tradycyjnych?
Szkoła ponadpodstawowa